lördag 11 februari 2012

ÄNTLIGEN SNÖ!


Äntligen har det kommit lite snö och det tackar vi för.
Inte här i Malmö tyvärr, men jag fick tips om att Malmö frisksportklubb hade fått ihop en 5km-bana på Romelåsen. Och jodå - det stämde.
Tjejvasan närmar sig med stormsteg så det känns ju bra att få några kilometer på riktiga skidor innan dess. I går kämpade jag mig runt 4 varv och det var ganska tufft. Flåsade som en valross i backarna (där är rejäla backar) och var ganska trött efter 2 mil. Hoppas Tjejvasan är lite enklare.

Förra söndagen var jag också där - med Lina. Hennes andra gång på längdskidor - i vuxen ålder åtminstone. Jag har faktiskt försökt få ungarna intresserade av längdåkning, men i alla år har det bara varit slalom som har gällt.
Hon åker ändå rätt OK för att vara skåning, men både hon och jag får givetvis akta oss för dom där svarta som flyger förbi.


I morgon skall det komma snö och då hoppas jag det kommer tillräckligt för att kunna åka i Bulltofta. Det är jättefint på Romelåsen, men lite långt att åka dit.

En annan rolig grej är att Lina och jag har beställt en resa till ISLAND!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar