söndag 8 maj 2011

STÄDDAG

I dag var det städdag på KFÖ. Min paddelklubb, alltså.
Träffade grannen i hissen på väg dit. Hon skulle på gym.
Jag skall på städdag i min paddelklubb, sa jag.
Grannen pratade om hur skönt det var att gå på gym.
Men jag har ju min paddling, sa jag.
Wow, paddlar du? säger grannen.
-Ja, jag sa ju att jag skulle till min paddelklubb.
-Jaha, jag tyckte du sa att du skulle till din herrklubb?
Sa grannen.
Man undrar ju lite vad grannarna tror om en egentligen.
Nåja - nu var det i alla fall städdag. Låter inte jättekul, men det är inte så tokigt faktiskt.
Få lite ordning i kajakhallen, få upp rullgardiner så vi kan mörklägga när vi har gästföreläsare med mera med mera. Ett tjugotal medlemmar kom för att hjälpa, -både "gamlingar" och faktiskt också några helt nya som knappt har paddlat med oss än. Jätteroligt!
Och det blev så fint, så fint, så fint.......


Fönsterputsningen är viktig! Nu kan vi se ut.

Alla hjälper till, både liten och stor.

Fikapaus på balkongen.



Sent omsider har vi äntligen fått en adress.

Grillchef Jeanette.


Alla blev bjudna.




På kvällen var det internationell fest hos Kenneth och Ninni och eftersom jag var bjuden i egenskap av utlänning, det vill säga norska fick presenten bli därefter:



I dag blåser det 12 sekundmeter. Det tog 19 minuter att paddla till Lagunen och 36 att paddla hem. Så kan det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar