söndag 13 januari 2013

ÅRETS FÖRSTA PADDLING

gick av stapeln i dag.
Eller kanske blir det i går eftersom jag ser att klockan nu har passerat midnatt.
Nåja. Härligt var det i alla fall.

Marie smsade mig förra lördagen och ville ut men då jobbade jag 9.30-20.30 så det var kört.
Men i dag träffades vi på klubben och kollade läget. Mycket is efter lyftet ut mot havet och det blåste också en hel del. Mellan vår klubb och MKK låg det också en del is men vi såg att någon nyligen hade paddlat genom eftersom isen var tunnare där.
Vi bedömde att det skulle gå och fick fram kajakerna.
Pehr dök upp och hängde på.
Lite småkinkigt var det men vi kom igenom!


Riktigt härligt att komma ut på vattnet igen!
Det var nog i sista sekunden för i morgon tror jag det blir svårt att komma genom isen.
Jag har i och för sig inget emot minusgrader men då får det komma snö också så man kan åka längdskidor. Eller så får jag väl ge mig på skridskor men det känns lite läskigare.

Vi paddlade kanalrundan + svängen ut vid högskolan. 8 km.
2012 paddlade jag drygt 80 mil.
I år har jag som mål att komma över 100!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar