söndag 4 juli 2010

PADDLING, PADDLING, PADDLING....












Tisdag motionspaddling: Härlig kväll, Elisabeth visade sin perfekta kamraträddning för att bli medlem i klubben, Tina hade med sin dotter och även dom tränade räddning. Mycket badande med andra ord.
Lördag motionspaddling: En ännu härligare dag och glassen vid handikapbadet hägrade. Den färggranna "kråkan" var på plats. Jag vet inte vad det var i Michas glass men han druttade i vattnet som en liten unge när vi skulle gå i kajakerna igen.
Söndag långfärd runt Hallands Väderö: 11 deltagare, kanonväder, sol och bad och glass och vi så många sälar som vi tyckte var jättenära men på bild blir dom bara en liten prick som man får ringa in för att man skall upptäcka dom.
Varför är det så roligt med paddling har jag funderat en del på. Inte vet jag, men jag tror längtan till havet finns i mina gener. Min släkt är från öar, jag är född och uppvuxen på en ö, min farfar seglade runt KapHorn som 14-åring och vi har många sjömän i släkten. Mina föräldrar fick abstinens om dom inte fick se havet varje kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar