onsdag 1 september 2010

SAKER SOM KAN HÄNDA NÄR MAN PADDLAR

Ni trodde kanske att paddling bara är att flåsande ta sig fram mot målet??
Visserligen är paddling jättebra träning där man använder en stor del av kroppen, men också en sport full av upplevelser:
Jag är viceordförande i KFÖ
Alla andra har klara uppgifter som att leda mötet, skriva referat, sköta ekonomin, webben eller materialet -vilket i sin tur betyder att alla udda saker hamnar på mitt bord. Som till exempel att paddla med hund. Vi fick ett mail från en matte som ville paddla med sin hund och när jag ringde upp henne var hon så himla trevlig och positiv att jag kände att vi måste försöka även om jag inte alls trodde på projektet. Vi testade packluckan - för liten - samsas i stor sittbrunn -för krongligt - men när jag kom på att klubben har en K2 funkade allt. Hunden gick snällt ner i sittbrunnen och paddlingen gick som en dans.
-Nu testar vi kapell, säger matte. En hund med kapell? Tro det eller ej, men det funkade. Vilken hund!




Sista dagen i augusti - en underbar kväll!




Vi hörde musik från hamnen i Dockan och några av oss paddlade genast dit. Det visade sig vara träning inför Skånes dansteaters stora föreställning som ges 9-12 september. Missa inte det! Gratis inträde.


På väg hem upptäckte vi en man som gick på vattnet. Jesus? Vattenskidåkare utan båt? Det var vi tvungna att undersöka - givetvis. Han rörde sig snabbt framåt också, så vi fick ligga i för att komma i kapp. Det visade sig att han stod på en slags surfbräda på vilken han paddlade sig framåt. Typ. Han erbjöd oss att testa, men vi var inte så badsugna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar