söndag 30 januari 2011

MÅKLÄPPEN


I dag var det dags för utflykt till Måkläppen med Malmö fotografiska förening.
Jag har bara varit där en gång innan och det var när vi paddlade Falsterbo Runt 2009. Då var det blåsigt, regnigt och ganska jobbigt. Jag fick sand i skeddan och hade svårt med sidovindarna.



Denna gång vaknade man till en underbar morgon. Vindstilla och hopp om sol.


Precis som man hoppades blev det en underbar dag och Måkläppen kryllade av liv: Fågelskådare, fotografer, joggare, cyklister och helt vanliga människor som bara ville njuta av solen och spana efter sälar. En hel del nyfikna sälar tttade upp ur vattnet, men av erfarenhet vet jag att dom bara blir små svarta prickar på bild. Långa teleobjektiv är ju inte riktigt min grej. Överhuvudtagit är inte landskapsfotografi något för mig, men vi hade i alla fall en underbar dag utomhus. Så mysigt att vi helt glömde bort oss och vandrade iväg alldeles för långt och stackars Christer som skulle ha middagsgäster fick vänta ut oss och kom alldeles för sent hem. Men han var lugn och glad och kallade det ett ilandsproblem. Ligger kanske något i det.








1 kommentar:

  1. Hej Anne-Grethe,
    Härliga paddelbilder från 2009!

    I söndags var det också fint! Jag fastnade till och med
    på en av Dina bilder!

    Med fotohälsningar
    Wolfgang
    PS: Min webbadress här har ett tecken för mycket som jag inte kan ta bort.

    SvaraRadera