torsdag 28 april 2011

PREMIÄR PÅ KANALEN

I dag fick det bli kanalen och det var ju väldigt MYSIGT:




Sedan vet ju alla att fotografi visar den sanning som fotografen bestämmer och visst fanns det även mycket som var mysigt på riktigt


Kanalen är ju lite nödplan när det blåser för mycket eller är för mörkt att ge sig ut på havet. I dag blåste det 10-13 m/sek och eftersom det fortfarande är ganska kallt i vattnet (läste precis i Paddling om en som druttade i och knappt orkade simma till land) och jag var alldeles ensam tyckte jag det var bäst att satsa på kanalen. Jag pratade med killarna som fiskar upp cyklar, vinkade till några vid roddklubben och såg Rundan ge sig iväg.
I övrigt kan jag meddela att vaxningen av båten var lyckad! Väl tillbaka på klubben drog jag upp båten på bryggan, blev sidan lite distraherad av två stora hundar som kom mot mig varvid båten flög tillbaka i vattnet. Den är hal som en ål. Tur då att man är snabb som en reptil.

1 kommentar:

  1. Haha! Hal som en ål, snabb som en reptil! Kul!
    Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera