onsdag 12 maj 2010

SJÄLVPORTRÄTT I REGN



I dag regnar det kan jag berätta.
Jag försöker hålla lite långhelg och har givetvis mycket planer: Paddla, träna, jobba med bilder till utställning och inlämning osv osv.
Tänkte börja med att paddla. 6 grader. Spöregn. Kul.
Passade på att städa lite. Bra att passa på när det inte är sol för då går det väldigt snabbt. Blir liksom rent direkt.
Sedan började det att åska så jag la ner paddelprojektet och gick till plan B: Powerwalka lite för att beta av lite av kärringringarna som har uppkommit på sistone samtidigt som jag kollade fotoutställningar och delade ut foldrar för Fotoskolan.
Började med Ribban där Sven Erlandsson i Ffim ställer ut. På väg dit regnade det riktigt rejält. Jag smög runt mellan caféborden och lämnade små blöta fläckar efter mig. Genom mina rinnande glasögon tyckte jag mig se att det var mysiga bilder.
Vidare till Fotografins Rum som var trevliga och la ut mina blöta foldrar. Dom bygger om nu i utställningsrummet och kommer visa modebilder genom historien 30 maj - 29 augusti.
Nästa stop Mazetti och Galleri Format som fick ännu blötare foldrar och affischer.
Galleri format
www.galleriformat.nu
hade riktigt bra utställningar. Dokumentärt. Just den typ av fotografi som ligger mitt hjärta närmast. Värt promenaden i regnet.
Trampade på hemåt också och är ganska trött i benen. Är inte alls i den form jag skulle vilja vara.
Nu skall jag på föreläsning om fotografi på Malmö Högskola K3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar