måndag 8 november 2010

ROM



22 grader. Sol, sandaler och vin på uteservering. Fast italienerna tyckte det var vinter och valde gärna päls och stövletter.
Man vistades givetvis helst utomhus i det för oss underbara vädret, men jag fick även med mig ett besök på Moderna muséet. Såg CoBrA and Italy och i den fasta samlingen upptäckte jag några av Man Rays underbara fotogram.

Hotellet denna gång var en helt annan stil än i Bologna. Vad skall man kalla det? En blandning av ungdomlig fräck graffitti





...och något helt annat...


FRUKOSTEN! Visst blir man sugen? Endast wienerbröd med massor av chocklad, socker och vaniljkräm. Samma varje dag. Men det ingick i priset så man klämde i sig som bäst man kunde. Gratis är gott!


Buss-sightseeing är säkert en jättebra princip. Man kommer fram till alla sevärdheter och kan hoppa av och på som man vill. Men för en otålig person som mig blev det lite segt - jag hade nog gått rundan snabbare. Kanske. I alla fall är det tråkigt att fotografera från en buss. Inte min grej.




Vid spanska trappan höll INFERNO konsert.


Mycket grejor i floden.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar