måndag 8 november 2010

TORRE ARGENTINA CAT SANCTUARY


På väg till flodbåten som inte gick för att säsongen var slut (javisst - det var ju bara 22 grader - vem vill ut på vattnet i sådant väder?) upptäckte vi massor med katter i en ruin.
Nyfiken som man är var jag ju tvungen att kolla upp varför. Det visade sig vara frivilliga som tog hand om Roms övergivna katter, som dom steriliserade, vaccinerade och märkte. Katterna fick bo i ruinen tills någon adopterade dom.

Här inne är avdelningen för handikappade katter. Blinda, döva och andra åkommer. Finns det då någon som vill adoptera en blind katt? Enligt den trevliga damen som visade mig runt är svaret ja.

Övergivna kattunger hade en egen avdelning medan dom vuxna katterna rörde sig fritt i ruinen och på gatorna runt omkring. Men eftersom dom får mat i ruinen håller dom sig där.
För att bidra med något köpte jag några kattalmanackor. Får du en sådan i julklapp vet du varför. Senare skänkte jag även pengar till ett knarkprojekt eftersom killarna blev helt exalterade över att jag kom från Malmö.
ZLATAN ZLATAN skrek dom.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar