tisdag 8 mars 2011

INTERNATIONELLA KVINNODAGEN

I dag är det 8 mars - den internationella kvinnodagen, vilket för min del egentligen inte har så stor betydelse. Annat var det förr! Då var man jämnt ute och agiterade.
Jag kollade i en mapp som heter URGAMLA BILDER och se vad jag hittade:


   Här håller jag något slags anförande!

                                                          














Om jag minns rätt spelar jag här en flicka som är hos abortnämden.
På den tiden satt det ju ett gäng gubbar och bestämde om flickor    
 skulle få abort eller ej.
I Norge var detta.

Lite har världen gått framåt i alla fall.      

När bilderna är från? 
Ja, långt innan det fanns metadata som kunde svara på det.
Men kanske 35 år eller så........ 

















2 kommentarer:

  1. Du verkar inte ha förändrats något märkbart.
    Frånsett glasögonen och frisyren då...

    Vilken bildskatt du måste ha!


    /Marie

    SvaraRadera
  2. Va? Vad är detta du dolt för mig?

    För övrigt är det kvinnodag var dag:-)!

    SvaraRadera