onsdag 23 november 2011

UP AND DOWN

Livet rullar vidare med med- och motgånger så som livet är.
Jag fick inte jobbet som jag så gärna ville ha. Ledsen för det? JA. Absolut. Jag vill verkligen ha ett nytt inspirerande jobb. Ärlig talat - jag har faktiskt mer än 8 år kvar på arbetsmarknaden. Jag kommer inte begära mammaledigt, jag är i princip aldrig sjuk, jag är helt enkelt ett fynd.
Nåja - det är bara att vika upp armerna och leta vidare.
Annars går man lite och väntar på att få besked om man har kommit med i elva-elva-elva-boken. Man skall hela tiden få besked snart, men det blir lite som Melodifestivalen: Man drar ut på det i det längsta.  Cirka 1/3 av fotograferna som skickade in bilder kommer med i boken och jag tror inte jag är med. I "förhandssnacket" talas det om coola bilder, grymma bilder, fet bok och jag är ju verkligen inte varken cool eller fet. Jag är bara en gammal kärring. Under dagen var jag glad och positiv eftersom alla var så trevliga och underbara och skickade in ganska många bilder. Men nu i efterhand ser jag att det är lite enkelt och registrerande. Skulle vågat experimentera och släppa fram lekfullheten mer. Får tänka på det 12/12 2012.
Men jag fick i alla fall med en bild i RSFs årsbok i år också:


Kanske inte min favoritbild av dom jag skickade in, men smaken är som baken och det är alltid kul att bli publicerad.

Nu till avdelningen för guldkorn i vardagen. Skulle ut med anhörigföreningen och äta middag i dag så på lunchen ville jag bara ta något billigt och enkelt. Med andra ord en korv. Som visade sig bli en rolig liten sak:



Jag blir glad bara jag ser den. La in den på facebook och fick genast 18 gillamarkeringar.

Till slut: Jag är stark motståndare av dödsstraff, men når det gäller julpyntning innan 1. advent är jag beredd att göra ett undantag.
Kommer ni ihåg när affärerna hade papper i fönstret som dom avtäckte 1 advent och när man endast kunde kolla skyltningen från gatan? Innan kommersialismen tog över totalt. Allt var inte bättre förr, men vissa saker var det fantimig!
      • varför kan jag inte få denna ruta att försvinna? Retsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar