lördag 11 februari 2012

PANORAMA OCH MALMÖBILDER


Här hänger första resultatet med Bengts panoramakamera!
Den läcker lite ljus i solsken och än så länge har jag inte bestämt mig för om jag skall åtgärda det med en svart strumpa eller något - eller om det skall få vara en del av konceptet. Vi får se!
Det funkar fortfarande bra i Ffims mörkrum - dom har verkligen bra utrustning!

Annars har det varit vernissage för Malmöprojektet 11-11-11 på Malmö muséer. Var inom på vernissagen och såg att jag hade med 4 bilder. Kul!
Här ser vi Emma i mörkrummet (den röda bilden i mitten).


Har fortfarande inte fått tillbaka min digitalkamera, vilket är ganska dåligt faktiskt. Jag har legat lite lågt eftersom jag ändå får ut med 5.700 kr för att få ut den men nu har jag börjat pusha på lite. Känner att jag börjar sakna den.

I torsdags var mina gymnasieelever på APU så då fick jag med mig Øyvind på en gallerirunda. Vi började med Gerhard Nordström på Konsthallen. Fantastiska målningar som har mycket gemensamt med en fotografisk tradition. Goya tycker jag egentligen mycket om, men hans små tryck blev lite futtiga i jämförelse med Nordströms stora målningar. Svåra att riktigt ta till sig i detta sammanhang.
Efter en lång fika gick vi vidare till Elin Berges utställning Drömlandet på format och hade en fin diskussion kring hennes bilder. En bra dag.
Vi fick också ringt upp dom andra i analoga gruppen och bestämt datum för näste träff. Vi har vår första utställning från och med 10 mars, så det gäller att sätta fart. Mina bilder är klara, men jag har inte riktigt fått rätt på monteringen än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar