torsdag 2 februari 2012

SNABB LÄGESRAPPORT



Vinter. Isen har lagt sig så det inte går att komma ut med kajaken så på paddlingsfronten är det ganska lugnt nu. Fast jag har lagat lite småskador på min kajak, Marie och jag har målat kajakställningen, vi har haft en lyckad klubbkväll där Julio pratade om sin paddling från Oslo till Göteborg och framförallt: Vi har bokat flyg och hotell till Venedig där vi skall paddla VOGALONGA!
Vogalonga är ett lopp för allt som flyter: Kajaker, roddbåter, gondoler med mera. Loppet är den 27 maj och det skall bli hur kul som helst. Italienska Anna i klubben har hjälpt oss med att hyra kajaker och nu försöker Mia och jag att hitta en väska som är så lång att man kan smyga ner paddeln utan att Norwegian ser att vi har med sportutrustning (som är specialbaggage).
Loppet är trots allt på 3 mil så man vill gärna ha sin egen paddel. Gärna kajak också i och för sig men det är ju lite svårare att smuggla med.
Kolla gärna youtubefilmen från förra årets lopp. Kolla inte 2009 för då var det storm och många kapsejsade. Men i år blir det kanonväder. Det känner jag på mig.

www.vogalonga.it


På fotofronten händer det också en del. Har fortfarande inte fått tillbaka min digitalkamera som är på lagning, men det gör inte så mycket för det finns massor av andra roliga projekt att jobba med.
Staffanstorpsgruppen som jobbar med gamla processer är igång igen och jag har fått prova på Chrysotypi. Spännande teknik som jag absolut vill jobba vidare med. Fast nu har mina kvällskurser börjat så jag missar ett par gånger tyvärr.

Jag har även gjort sunprints på balkongen:



Fotogram med Barbiekläder på dom små pappren jag köpte på Preus fotomuseum. Kul. Kan kanske bli en del av Minnesbildprojektet.
Framförallt har jag lånat en jätterolig kamera av Bengt:


På distanskursen i Umeå gjorde vi ju panoramabilder i Photoshop men inspirerad av Josef Sudek och Jens Olof Lasthein ville jag gärna göra riktiga panoramabilder. Bussigt av Bengt att låna ut kameran. Har saknat film, men i helgen fick jag mina beställda Tri-x från Mikael (undrar hur det blir med min favoritfilm nu när Kodak är på dekis) och gjorde först en testfilm.


Här hänger den bland bananerna och den blev faktiskt mycket bättre än det ser ut här.
Sedan var jag ut i finvädret i dag och tog en ny rulle och då läckte den lite ljus. Får väl åtgärda det med en strumpa eller något. I morgon har jag bokat labbet och det skall bli jättespännande att se hur dom blir.

I lördags var Bengt och jag i Landskrona och så Martin Bogrens lowlands. Fantastisk utställning! Köpte boken så jag kan njuta av bilderna. Träffade givetvis massor av folk vi känner. Alltid kul med vernissage.

Bengt och Lotta

På lördag är det vernissage på 11-11-11-projektet på Malmö muséer. Tydligen har jag med några små bilder så dit får man ju ta sig en sväng.

Lina är hemma från Australien (och alla andra resor) och det är mysigt. I dag gick vi promenad i Slottsparken, kollade Helene Toresdotters utomhusutställning och fikade på Kommendanthuset.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar