söndag 29 juli 2012

HÄRLIGA DAGAR

Sol och varmt har vi haft några dagar och då vill man givetvis vara vid havet. Eller på havet helst.
I tisdags fick jag med mig Lina ut på sin första havspaddling och eftersom hon fick låna min excellenta kajak kunde det ju inte annat än gå bra.


Själv fick jag hålla till godo med Mias gamla x-lite fast den är ju också rätt bra.


Onsdag var Lina och jag på stranden. Lomma beach. Tillsammans med ungefär 5 miljoner andra. Jag badade 4 gånger, åt glass och läste klart min bok. Bra så.

Torsdag satt jag i kajaken det mesta av dagen. Först paddlade jag ensam till bron


där havet låg spegelblankt. Tittade till fiskebåten som ligger på grund, var inne i Lomma hamn och åt räkmacka och mjukglass, vidare in i cementhamnen innan jag återvände till klubben.
Men kvällen var fin så när jag väl var igång hängde jag på motionspaddlingen till Lagunen också. Blev 26 km i kajaken och det kändes jättebra. Kändes som om jag hade kunnat paddla hur långt som helst just då!

Fredag blev det segling. Eller rättare sagt motorgång med segelbåt eftersom havet än en gång låg spegelblankt. Vi lånade Pontus´ båt och gav oss iväg med Albin och Gina.
Bad från båten, rödspätta i Dragör och fiske utan att få fisk. En fin dag på havet.

Lördag motionspaddling med Bengt och Bengt och Stefan. Rejäl motvind till Lagunen så man fick tränat sina armmuskler. Sedan full fart hem.

Lite antiklimaks på kvällen eftersom Norge förlorade sin match i damhandbollen. Men dom kommer tillbaka!

I dag har solen försvunnit vilket också är skönt så man kan städa, betala sina räkningar, söka jobb och andra tråkigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar