lördag 29 september 2012

UTE OCH CYKLAR

BoAktiv har varit ute och cyklat igen.
Tina var på Rhodos så gruppen blev Herman, Biggi, Allan, Gunnel och mig.
Jag stod för upplägget denna gång och det blev en blandning av motion, kultur och tävling.
Vi började med Bunkeflos strandväg, vidare upp under bron, till utsiktsplatsen och ner mot Sibbarp.
Herman imponerade genom att cykla upp den branta backen upp till bron på sin gamla cykel utan växlar. Seg gubbe, det där:


Färden gick vidare till Limhamns småbåtshamn och Kajutan där det vankade frågetävling, öl, mackor och glass. Gunnel vann frågetävlingen med ett imponerande resultat, men Herman var glad för sadelskyddet han fick för sin silverplats:


Sedan blev det en runda runt Ön innan besök på Limhamns konsthall som visade Flemming Möllers målningar från Gudhjem.
Inna hemfärd ett besök hos elefantene i Afrikaparken:

Gunnel i mitten.
I boendet har jag engagerat mig i Kulturgruppen och vi har dragit igång filmkvällar och musikarrangemang.
Vår granne Nils är amatörskådespelare i Malmö Amatörteaterforum och vi har varit och sett deras Dickens-föreställning Lilla Dorrit. Snart skall Nils och jag hålla i en kväll med höstvisor och bildspel med höstbilder. Jag jobbar på det nu. Ja, bilderna alltså Sångerna håller jag mig långt undan (annat än som inspirationskälla)
Självporträttutställningen på Louisiana skall vi besöka i november.

Annars har vi varit på Skånes dansteater och sett Candoco Dance Company som är en dansgrupp med handikappade och icke-handikappade dansare. Mycket spännande. Trevlig eftersits hos Erik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar