lördag 29 september 2012

KÖPENHAMN MED KARI



Min syster och jag brukar träffas i Köpenhamn ibland och nu var det dags igen.
Kari hade gett mig hotelluppehållet i födelsedagspresent och hon hade bokat på det flotte SAS-hotellet, minsann. Inte dåligt.
Förra träffen regnade det hela tiden, Kari blev jättesjuk och jag krossade min kamera som sedan kostade 5700 kr att laga. Så denna gång kunde det bara bli bättre.
Vädret var väl inte helt på topp


men faktiskt helt OK.
Och höstväder betyder ju också att man kan njuta länge på caféer och restauranger. Kari hade en lång lista som vi försökte beta av och vi lyckades ganska bra med det.
Här är jag på det jättemysiga tehuset Tante T


Jag la in bilden som profilbild på facebook och mina riktigt gamla vänner påstod att jag såg ut likadan som när vi kände varann på 70-talet. Jaha. Hur såg man ut då egentligen?
Och Mia tyckte jag såg lite timid ut - inte alls likt mig!

Nåja. Vi åt och drack och "koste oss" som vi säger i Norge. Fast vi var också på Glyptoteket och på Bymuseet och såg en rockutställning.
Sedan kollade vi på några ungdomar som ville rädda världen:


Visst är det härligt? Eftersom jag har använt en stor del av min ungdom till att försöka rädda världen (som vi såg det i alla fall)  tycker jag det är härligt med folk som engagerar sig och inte har gett upp.

Kari tycker jag fotograferar väldigt mycket hundar, men vem kunde motstå denna charmören?



Vad mer fick vi med oss? Kari shoppade lite och jag köpte gummistövlar, vi promenerade vid vattnet i Christianshavn, kollade ett gatulopp från hotellfönstret och fick även med oss Tivolis traditionella fyrverkeri.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar