fredag 16 december 2011

RELEASEFEST OCH MER ÄDEL


Ja, då var MALMÖ-boken (elva-elva-elva-projektet) klar och jag fick faktiskt med 5 bilder!
Servering av gås på gåsamiddagen i strokeföreningen på en helsida, sedan mindre bilder på Emma i mörkrummet, Annika i Shock-butiken, en hårfrisörelev och slutligen ett porträtt från jubileumsfesten. Ja, ni får väl köpa boken om ni är nyfikna. Kan ju vara en bra julklapp kanske.
Jag blev ganska nöjd, faktiskt. Tyckte inte jag hade världens höjdarbilder, men som dokumentation blev det bra.
I onsdags var det releasefest där man kunde köpa boken, mingla, se bilderna projicerad och höra några prata om sina bidrag. Onsdagar är dagar för att jobba med gamla fotografiska processer, men jag hann inom en liten timme innan dess.



En av mina bilder projiceras





I Staffanstorp kämpar vi på! Eftersom Kenneth har ny skrivare blir allt annorlunda - först svårt att få maxsvärta, tilsatte ADdroppar för att öka kontrasten men då blev bilderna gula och det fick vi inte bort. Kenneth hade under veckan gjort en massa nya prov:


Jag kämpar vidare med kaninbilden på Emma och det gick i alla fall framåt...


Emma utan kaninmask
Det blev en sen kväll (som vanligt). Jag stod först på fel sida av vägen när vi skulle ta bussen dit, sedan skall det snackas och testas och ätas goda kakor och ambitiösa Emma skulle göra 3 bilder vilket ledde till att vi missade bussen till Malmö och fick åka med Göran till Lund och ta tåget därifrån.
Nu är det slut för i år, men nästa termin kämpar vi vidare med palladium och andra spännande tekniker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar