torsdag 29 mars 2012

ESKIMÅSVÄNGEN


Paddelsäsongen är igång för fullt och jag har redan paddlat ganska många mil.
Några helt själv, ganska mycket vågor tillsammans med Paul och Mia, totalt vindstilla med Marie, tidig morgonpaddling med Niklas och en mätrunda med Erik då klockan inte startade. Så den får jag göra om. Har fått för mig att jag skall mäta lite sträckor som vi inte har distanser på.



I lördags var det bassängträning och dags att kämpa med den åtråvärda eskimårollen igen.
Det finns massa olika varianter att välja på: Sveproll, c to c, pawlata, handroll med mera. Alla har sina favoriter. Själv tycker jag det är jättesvårt att gå ner på en sida av kajaken och komma upp på den andra. Jag tappar liksom bort mig på vägen. Att rolla upp på samma sida som jag slår runt är lite lättare. Med betoning på lite.
Intresset för bassängträning har varit över all förväntan i klubben. Lördagen blev fullbokat på ett par timmar. Nu har vi lagt in ett nytt datum som också är fulltecknad. Kul!



Vårt långfärdsprogram börjar bli klart och i morgon skall det presenteras på vår After Work.
Då hoppas vi på en härlig kväll framför brasan.

7 april börjar den organiserade motionspaddlingen, 22 april blir det klubbkväll och bildvisning med Erik Sjöstedt. Mer om honom här.

Jodå - det rör på sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar