fredag 2 mars 2012

PADDLINGSPREMIÄR MED LITE HINDER



Dom förhatliga rullskidorna (det var inte kul) är på plats i källaren, isen är borta (trodde jag) och det var dags att ge sig på paddlingen igen.
Eftersom fredag är den dag jag inte har elever skulle i dag bli dagen. Vaknade till tjock dimma, men efter ett antal koppar kaffe lättade det och jag begav mig ner till klubben.
Först en sväng ut på havet. Lite guppigt och härligt. Men eftersom det var lite vågigt med vita gäss, ett tag sedan jag var ute, kallt i vattnet och inget paddelsällskap ville jag inte bege mig så långt ut (säkerhetstänk!). Tog några svängar vid Ribban och tänkte att dom nakna gubbarna nog skulle plocka upp  mig om jag druttade i och bestämde mig sedan för att det skulle bli några varv i kanalen för att hålla igång den fina Tjejvasaformen.
Jag kom nästan till MKK.



Där låg isen! Jag hade inte tänkt låta det hindra mig så jag tyckte jag såg en smal remsa där jag borde kunna spränga mig igenom. Kämpade på, men efter ett tag kom en kille från MKK och sa att det låg is 600 meter. Var inte pigg på att bära min Tiderace så långt, så även om det är mot min natur att ge upp fick jag resignera för denna gång. Attans heller! Jag skulle ha paddlat lite längre på havet (det kändes ju jättebra) eller tagit en Zenith som är lättare att bära.
Alltid lätt att vara efterklok.
Nåja. Min kajak (som inte har varit i vattnet sedan 23 januari då isen la sig) och jag fick i alla fall en liten försmak av den härliga tid som väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar