fredag 10 maj 2013

GATUFOTOGRAFERING, SKEPPSVRAK OCH TOAPAPPER.

Efter en vinter med mycket jobb rör det på sig rejält både när det gäller fotografi och paddling.
Har som sagt en stor utställning på Galleri Blå i Gärsnäs tillsammans med Bengt - missa inte den!
Onsdagen den 22 maj kl 19.00 håller vi en föreläsning om våra bilder och dom gamla teknikerna.
VÄLKOMNA!

Sedan fick Bengt och jag äntligen ihop en grupp som ville gå gatufotograferingskurs i Köpenhamn (och vi hittade äntligen en helg då båda kunde). Jätteroligt och nostalgiskt!

Bengt delar ut första uppgiften: 5 par som pussar varandra.

Medan eleverna kämpade med den tuffa uppgiften vandrade Bengt och jag runt på olika antikmarknader, tog en fika och mådde bra.



Bengt har hittat en spännande kamera.


Övriga uppgifter var Lunchdags, Fotografera utan att titta i sökaren och Storstadsliv.
Vi samlades som vanligt på Gammeltorv inför varje uppgift och plötsligt dök Marie - en gammal elev upp som gubben i lådan. Hon hade sett på facebook att vi var i Köpenhamn och hade parkerat sig på Gammeltorv med man och familjens nytillskott. Vilken trevlig överraskning!


Elevernas uppgifter fick dom ha för sig själva, men jag hittade favoritmotivet såpbubblor och en mycket stor hund som kladdade ner min lins totalt.






En fin dag blev det. Underbar grupp. Bra väder. Lunchbuffé på Rizzrazz. Och en kall öl som avslutning. Bengt och jag var glada.



När det gäller paddling bor jag lite längre bort från min kajak nu - bodde ju så himla nära innan - men vi har genomfört 2 långfärder och i dag var Marie och jag en sväng i cementhamnen samtidigt som vi letade snygg bräda som jag skall ha som hylla till ett flaskskepp. Egentligen skall det vare en del av ett skepp som har gått på grund men det verkar som om det finns relativ begränsad mängd snygga träskepp som förliser nu för tiden. Hittade först en bräda som fick duga i nödfall


men sedan såg vi en bit som man omöjligt kom åt från vattnet men som jag plockade upp på väg hem. Den är lite tuffare med hål och rostiga spik och med lite god vilja kan den vara från ett förlist skepp.
Det svåra jobbet nu är att övertyga Allan om att den är skitsnygg och således skall förgylla vårt hem.
Jag har redan en jättesnygg stor bräda som är förvisad till uteplatsen. Vi får se hur det går.

Inne i cementhamnen visade Marie mig var arkitekten i Dockan möjligen har sin inspiration ifrån när han (eller hon) placerade en containerliknande sak på taken:


En fin dag på havet blev det - som toppades av att min kajaklagning klarade toapappertestet. Allt toapapper i packutrymmet var snustorrt efter dom hårda sidovindarna. Hurra!


Nu är min kajak tät igen. Jag skall lägga på lite gelcoat och polish, sätta nytt snöre i skeddan och sist men inte minst stolt klistra på Sjöräddningens emblem.
Sedan är vi redo för en ny säsong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar