torsdag 23 maj 2013

VAD ÄR GUMMITRYCK?

Tror du det kommer några? frågade Bengt i bilen på väg dit.
Regnig onsdagskväll, långt från Lund och Malmö. Jo, lite spännande var det om det skulle komma några till vår föreläsning i Gärsnäs.
Direkt innanför dörren får vi se Wolfgang och Marie från Fotografiska Föreningen i Malmö, så då var liksom kvällen räddad direkt. Dom var lika glada och intresserade som vanligt och Wolfgang fotograferade mig innan det började:


Sedan kom ett par elever från min bildkurs på Folkuniversitetet (också jättekul) massor från Österlen fotoklubb, några konstnärer och andre intresserade som man kände igen från vernissagen. Och Emma med sin mamma. Vi tyckte Carl-Johan hade varit väldig optimistisk när han hade satt fram 35 stolar men dom fylldes varenda en. JÄTTEKUL!

Bengt började att berätta om sina äventyr med ödehuset och sedan blev det information om hur man gör gummitryck. Jag pratade mest om mina bilder och om varför jag har valt att jobba med gamla fotografiska processer. En hel del frågor blev det också.

Bengt funderar.

Fullsatt.

Bengt visar hur viktigt det är med passningen.

Fikadags i dom jättetrevliga lokalerna.

Bengt ger Emma goda råd om polymértryck.

SÅ roligt att Wolfgang och Marie kom.

Till slut fick Bengt och jag agera jury i Österlen fotoklubbs tävling. Nostalgiskt och kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar