lördag 5 februari 2011

BOKSLÄPP


I går var det boksläpp hos Fotografiska föreningen i Malmö


Föreningen firar 75 år genom att släppa boken
MÖTEN * STILLHET * KONTRASTER
med 75 bilder av föreningens medlemmar. Jag har suttit i juryn tillsammans med Lars Dareberg på Sydsvenskan, Martin Bogren, Malmöfotograf, Stina Deurell, naturfotograf från Höör och föreningens ordförande Leif Rosén.

Delar av juryn njuter av buffén. Foto: Sven-Olof Gunnarsson

Föreningen är öppen för alla fotointresserade, - både amatörer och professionella. Jag blev deras stipendiat 2007 och blev medlem efter det. Eva och Bengt från fotoskolan är också med. Föreningen har ett brett program med gästföreläsningar, bildvisning, workshops, tävlingar och utflykter.
Men nu var det alltså boksläpp med bubbel, buffémat och många glada skratt.
Här visar ordförande Leif upp boken och tillfälligtvis är det min bild till vänster.

Christer Möller i föreningen har gjort bokens grafiska form som är mycket enkel och snygg och lyfter fram bilderna på ett bra sätt.



Stina och Martin i juryn.



Susanne och Marie, duktiga fotografer som givetvis är med i boken!

Ooops, här är det någon som tycker jag fotograferar för mycket och ger mig fingret!
En härlig kväll som sagt, men alla medaljer har en baksida. Många medlemmar kom ju inte med i boken alls och dom gick kanske hem och var lite ledsna. Det hade jag gjort i alla fall.
Men ge inte upp! Det är bara att ta nya tag och utveckla sitt fotograferande. Nästa gång är det en ny jury som kanske tycker annorlunda och då är det kanske er tur.
Fram tills dess missa inte att skicka in bilder till Månadens bild. Då är det alla medlemmar som röster och då kan ni ta revansch. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar