måndag 8 augusti 2011

KETCHUPEFFEKTEN

Först ingenting och ingenting och sedan kommer allt på en gång....
Nu jäklar är det mycket på gång:
Nästa vecka skall jag vara med på en utställning i Mölle
www.molle.se
Skall ställa ut gamla processer tillsammans med f.d. elever och lärare på Fotoskolan (+ Bosse som gör våtplåt) och jag kommer bidra med cyanotypierna med växthusbilder. Fredag kväll åker vi upp till Mölle för att hänga bilderna. Eftersom det är semestertider är det lite oklart vem som kommer, men Emma, Øyvind, troligen Bengt och jag åker upp i alla fall. Sedan får jag se om jag åker upp igen till vernissagen, som är lördag 13-19.

Sedan har jag också bestämt mig för att vara med på Planket i Malmö som är den 20 augusti
www.planketmalmo.se
Här vill jag gärna visa något jag inte har visat förut så det blir lithbilderna från Cirkus Berny. Först fick vi 90 cm var, sedan blev det kanske 180 och det är lite tomt i kassan nu så det fick bli en blixtutryckning till Ikea: Köttbulle-middag för 19 kr, 8 st Ribba-ramar inkl passepartout (säkert inte syrafri) för 65 kr/st och sedan den STORA besvikelsen: Ikea har slutat med mjukglass!

Nästa utställning efter det är redan 28 augusti då jag har fått med 3 bilder på den juryerade utställningen under Fotografiets dag på Preus fotomuseum i Horten i Norge
www.preusmuseum.no
Jag har fått stipendie till resan och skall kombinera det med att besöka min gamla vänninna Ingrid Nilsson som är chef där nu. Det ser jag fram emot mycket!

Och slutligen - med start 8 september ställer Fotografiska föreningen i Malmö
www.ffim.se
ut i Fotografins Rum och där skall jag vara med som stipendiat. Vi får 1,20 meter så det blir plats till 4 av mina palladiumbilder från Minnesbild-projektet har jag bestämt mig för. Har bollat fram och tillbaka med bilderna och givetvis föll valet på en som inte var monterad så det blev att ge sig iväg till Drewex i morse. Deras monterare var sjuk, men dom skulle fixa bilden till mig denna veckan. Inlämning är nästa vecka och då är jag på kryssning till Tallin och St Petersburg. Men Bengt tar hand om bilderna tills dess.
OK. Det var lite om allt som är på gång. Mer info och bilder kommer efter hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar