lördag 13 augusti 2011

SEN HÄNGNING


I går kväll var det dags att signera sina cyanotypier och bege sig till Mölle. Lite ovanligt att börja hängning av en utställning en fredagskväll kl 19.00, men så var det här. Sedan blev det inte 19.00 heller eftersom det blev lite strul med dom som skulle komma och sköta överlämnandet av lokalen. Så det blev en lång kväll. Tillsammans med en del tidigare elever skulle Bengt och jag och Bosse ställa ut ädelförfaranden i Mölle stationshus och Annex.
Stationshuset var en underbar lokal med fina detaljer


fast lokalen var kanske inte optimal för fotoutställningar. Man fick naturligt nog inte spika i väggarna och eftersom många konstnärer vill ha vit bakgrund hade dom satt upp vitt tyg på väggarna.

Mina 4 växthusbilder till höger, Bosses saltpapper till vänster.

Bengt och Emma kämpar med att få upp Bengts gummitryck.
Annexet var lite mer anpassad för utställningar och där fick man även spika i väggarna.

Øyvind med sina inskannade våtplåtsbilder + en riktig våtplåt till höger.
Det var en underbar kväll i Mölle, men det hade vi inte så mycket glädje av eftersom vi kämpade kvällen lång med att få upp alla bilder samtidigt som vi odlade myten om hungriga lidande konstnärer.
Fast kaffe hade vi i alla fall:

Emma med sitt nya häftiga halsband.
 Jag vet inte hur länge vi höll på men jag vet att när min klocka pep midnatt (jag har en retfull pipsignal på den som jag inte lyckas få bort) stod Bengt och jag på den nattöppna macken vid Glumslöv och beställde hamburgare samtidigt som vi undrade om Emma och Øyvind hade lyckats få tag på någon mat i Mölle. Eftersom dom skulle vakta utställningen i dag övernattade dom på ställets vandrarhem. Fick precis meddelande från Emma om att vernissagen hade gått bra med lagom mycket folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar